تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نشست خبری به مناسبت هفته هنرانقلاب از سوی حوزه هنری گیلان ویژه برنامه هفته هنر انقلاب از سوی حوزه هنری گیلان

نشست خبری به مناسبت هفته هنرانقلاب از سوی حوزه هنری گیلان ویژه برنامه هفته هنر انقلاب از سوی حوزه هنری گیلان

Shokohi
Alireza
17 فروردین 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نشست خبری به مناسبت هفته هنرانقلاب از سوی حوزه هنری گیلان ویژه برنامه هفته هنر انقلاب از سوی حوزه هنری گیلان

حوزه هنری گیلان به مناسبت هفته هنر انقلاب ویژه برنامه هایی را از تاریخ 20 الی 29 فروردین برگزار می کند.

به گزارش هنر گیلان این نشست که با حضور جمعی از اهالی رسانه روز چهارشنبه 16 فروردین در محل حوزه هنری گیلان برگزار شد محمد پرحلم معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان گفت: هر سال همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب در سراسر کشور برگزار می شود که مسولیت ستاد بزرگداشت این مراسم را در استانها مراکز استانی حوزه هنری بر عهده دارند.

 پرحلم، آوینی را نماد کامل یک هنرمند انقلابی دانست که تلاش می کرد به اصل هنر و جوهره آن نزدیک شود و تمام هم و غمش آن بود که از کلیشه های تکراری پرهیز کند.
وی افزود بسیاری از ماها او را با مستند «روایت فتح» می شناسیم، اما او علاوه بر این اثر ماندگار، نویسندۀ کتاب های ارزشمندی است که نشانگر طرز تفکر و نگاه تیزبین اجتماعی و اعتقادی او بوده است.
پرحلم سپس در تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب در گیلان گفت: از بیست عنوان کتاب و محصولات فرهنگی که تقریبا نیمی از آثار منتشر شده حوزه هنری گیلان در سال گذشته است و پرترۀ هنرمندان فقید گیلان کیومرث صابری فومنی(گل آقا)، بیژن نجدی (نویسنده و شاعر) سیدمحمد عباسیه کهن (شاعر انقلاب و دفاع مقدس) و دکتر غلامرضا رحمدل (شاعر و پژوهشگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) که آثار ارزشمندی را در زمان حیات از خود برجا گذاشته اند، روز یکشنبه بیستم فروردین در سالن الغدیر استانداری و با حضور استاندار و اهالی فرهنگ وهنر رونمایی می شود.
وی افزود:علاوه بر این نشست داستان با موضوع انقلاب اسلامی با حضور چند تن از نویسندگان و کارشناسان مرکز (29 فروردین در سالن پیشکسوتان مهر) دیدار با خانواده یک شهید هنرمند و یک جانباز هنرمند از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است.
 در بخش دیگری از این نشست محمد پورجعفری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان در زمینه فعالیت های نمایشی در این هفته گفت: دفتر نمایش بچه های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور  روز 26 فروردین در مسجد میرزا کوچک سلیمانداراب رشت افتتاح خواهد شد، علاوه بر این، نمایش« غول چراغ جادو» به کارگردانی علی حاج علی عسکری به مدت ده شب در مساجد مختلف رشت اجرا می شود.
 پورجعفری افزود: اجرای شبیه خوانی هابیل و قابیل در پیاده روی بافت مرکزی شهر رشت و نمایش خیابانی داعش از دیگر برنامه های این واحد برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب است.
در پایان این نشست محمد پرحلم در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که برای سال تولید و اشتغال چه کار می کنید گفت: چه در سال گذشته و چه در سال جاری حوزه هنری برای بسیاری از هنرمندان، نویسندگان، پژوهشگران، ویراستاران، نقاشان،گرافیست ها و... به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است تا جایی که برخی از این افراد در تمام سال مشغول به انجام رساندن پروژه های این حوزه می باشند.
پرحلم در سخن پایانی این نشست به معرفی آثار منتشر شده پیرامون انقلاب و دفاع مقدس در گیلان پرداخت و اضافه کرد: پرداختن به شهدا، جنگ و انقلاب  به هنرمندان و نویسندگان تراز اول نیازمند است و اگر از این امر غفلت شود ناخواسته  نسل جوان را از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس  دور می¬کنیم...
دسته بندی :  خبرها / هنری
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید