تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ایجاد موزه میراث فرهنگی در تالش ضروری است

ایجاد موزه میراث فرهنگی در تالش ضروری است

Shokohi
Alireza
27 خرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 ایجاد موزه میراث فرهنگی در تالش ضروری است

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش گفت: با توجه به وجود گورستان ها، محوطه ها و آثار باستانی و لزوم معرفی آنها، ایجاد موزه باستان شناسی و میراث فرهنگی در این شهرستان ضروری است.
به گزارش هنر گیلان احمد جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به وجود گورستان های ثبت شده ای در مناطق جنگلی و کوهستانی روستاهای آق اولر ،مریان ،تنده بین و اسب سرای تالش افزود: بزرگترین گورستان عصر آهن با بیش از چهار هزار هکتار وسعت در روستای مریان، نشانگر غنای تاریخی این شهرستان است.
وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت 2 هزار و 200 هنرمند صنایع دستی در بیش از 100 رشته در تالش، موزه مردم شناسی نیز در این شهرستان باید ایجاد و زمینه فروش صنایع دستی فراهم شود.
کیانوش طاهری مدیر پویش مردمی ایجاد موزه و سینما در تالش نیز گفت: قوم تالش از قدیمی ترین اقوام فلات ایران و صاحب تمدن است و آثار باستانی ارزشمندی در تالش کشف شده ولی متاسفانه به دلیل نبود موزه، در سایر استان ها نگهداری می شود.
وی افزود: موزه در جذب مسافر و گردشگر تاثیر زیادی دارد و با احداث آن در تالش، این شهرستان به یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گیلان تبدیل خواهد شد.
این فعال اجتماعی ادامه داد: ما جمعی از جوانان تالش، پویش مردمی ساخت موزه در این شهرستان را در فضای مجازی ایجاد کرده ایم و با رایزنی و دیدار با مسئولان، خواسته مردم را به گوش متولیان امر می رسانیم.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و چهار بخش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید