تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » آغاز مرمت پنج اثر تاریخی لاهیجان

آغاز مرمت پنج اثر تاریخی لاهیجان

Shokohi
Alireza
30 مرداد 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 آغاز مرمت پنج اثر تاریخی لاهیجان

مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لاهیجان گفت: مرمت پنج اثر تاریخی شهرستان به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش هنر گیلان اسماعیل پورحسن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجداکبریه ، تکیه پیرعلی ، خانه صادقی (محل استقرار اداره میراث فرهنگی ) ، موزه تاریخ چای کاشف السلطنه و بقعه شیخ زاهد گیلانی با تخصیص حدود پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی دراین شهرستان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مرمت ها شامل جا زنی خشت های فرسوده ، کف سازی ، بندکشی دیواره ها، مرمت دیواره های جانبی ، مرمت سقف ها، تعویض سفال های فرسوده و بندکشی به منظور استحکام بخشی و دوخت و دوز واحدها با فعال سازی کارگاههای مرمت درحال انجام است.
وی اظهارداشت:شهرستان لاهیجان 29 اثر ثبت ملی شامل بناها، بقعه ها و مساجد در فهرست آثار ملی دارد و 25 اثر آن نیز در شرف ثبت است .
پورحسن یاداور شد: از ابتدای امسال تاکنون 10هزار و 673نفر نفر از مراکز تاریخی و تفریحی شهرستان لاهیجان دیدن کرده و یک میلیون و 347هزار و 78نفر گردشگر در این شهرستان اقامت داشته اند.
وی تصریح کرد: شهرستان لاهیجان با یک هزار و 261تخت گردشگری از نظر داشتن واحدهای اقادمتی ثابت تحت پوشش دارای رتبه چهارم استانی است .
وی افزود : چهارهتل در این شهرستان در حال ساخت است که یک هتل به بهره برداری رسید و تا آخر سال حداقل یک هتل پنج ستاره نیز به بهره برداری خواهد رسید.
پل خشتی ، بقعه چهارپادشاهان ، موزه کاشف السلطنه ، قبر شیخ زاهد، مسجد اکبریه و خانه ها و بافت های تاریخی از جمل جاذبه های تاریخی شهرستان لاهیجان به شمار می روند .
بر اساس آخرین سرشماری شهرستان لاهیجان 167هزار و 544هزارنفر جمعیت دارد.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید