تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » هدف از برگزاری جشنواره‌ها رونق اقتصادی باشد

هدف از برگزاری جشنواره‌ها رونق اقتصادی باشد

honarguilan
honarguilan
24 اسفند 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

هدف از برگزاری جشنواره‌ها رونق اقتصادی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اقتصاد میلان از طریق جشنواره‌های مد و لباس می‌چرخد که نشان از اهمیت این‌گونه جشنواره‌ها در چرخش اقتصادی دنیا دارد.
به گزارش هنر گیلان فیروز فاضلی ظهر امروز در اختتامیه سومین جشنواره مد و پوشش اسلامی - ایرانی گیلان «روجا» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به اینکه ۲۹۴ اثر از ۷۶ طراح به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است اظهار کرد: امروز از ۱۱ اثر برگزیده و شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اهمیت جشنواره‌های مختلف در دنیا به جشنواره مد و لباس میلان اشاره کرد و افزود: اقتصاد میلان از طریق جشنواره‌های مد و لباس می‌چرخد که نشان از اهمیت این‌گونه جشنواره‌ها در چرخش اقتصادی دنیا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مقصد و هدف از برگزاری جشنواره‌ها باید مشخص باشد بیان کرد: طرح و ایده‌ها باید باهدف کسب درآمد و رونق اقتصادی صورت گرفته تا تبدیل به سرمایه در جامعه شود.

وی گفت: جشنواره‌هایی که در گیلان برگزار می‌شود باید منجر به ترغیب عمومی برای شرکت در آن شود تا منتج به نتیجه در چرخش اقتصادی استان شود.

فاضلی با بیان اینکه جشنواره‌ها گام است اما مقصد نیست خاطرنشان کرد: انسان ذاتاً زیباست و زیبایی را دوست دارد و تنوع‌طلبی نیز از دیگر خصوصیات اوست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان با بیان اینکه تفاوت انسان‌ها در انتخاب‌های افراد است تصریح کرد: یکی از جلوه‌هایی که خدا به انسان هدیه کرده است دید زیبایی شناسانه اوست.

وی با بیان اینکه کلمه مد صرفاً برای لباس و نوع آرایش نیست گفت: مد به سبک زندگی انسان بازمی‌گردد و تحلیل‌های متنوع روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه‌ای دارد.

فاضلی با اذعان به اینکه در تمام جهان واژه مد با الگوهای فرهنگی و کوتاه‌مدت بودن آن تعریف می‌شود خاطرنشان کرد: امروز مد تبدیل به بحران شده است و ازآنجاکه نوگرایی و تنوع‌طلبی از ویژگی انسان است باید آن را مدیریت کرد تا نتیجه‌ای بحرانی به خود نگیرد.

وی همزادپنداری و همانندسازی را از ویژگی‌های همه انسان‌ها دانست و اظهار کرد: شبیه‌سازی در جامعه هدف که جوانان و نوجوانان است به‌شدت دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اذعان به اینکه شایسته است کنجکاوی‌های فردی خود را به کنجکاوی‌های ملی تبدیل کنیم افزود: هویت یک امر انتزاعی نیست بلکه باید به‌صورت محسوس و ملموس در زندگی فردی و اجتماعی انسان حضورداشته باشد.

فاضلی با اذعان به اینکه باید برگزاری جشنواره‌ها شنیدن آوازه آن در خارج کشور را به همراه داشته باشد بیان کرد: هر جا که میگوییم هویتی داریم، همان باید تبدیل به سرمایه شده و اثرات آن در زندگی مردم دیده شود.

به گزارش فارس در پایان اختتامیه سومین جشنواره مد و پوشش ایرانی اسلامی «روجا» از برگزیدگان و شایستگان تقدیر تجلیل شد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید