تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » گردشگران اروپایی نیز گیلان را برگزیدند

گردشگران اروپایی نیز گیلان را برگزیدند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 گردشگران اروپایی نیز گیلان را برگزیدند

جاذبه های گردشگری گیلان در تابستان امسال، میزبان گردشگرانی بود که به لحاظ زبان و فرهنگ نشان از سرزمین های دور داشتند و بر اساس آمار اعلام شده؛ گردشگران کشورهای فرانسه، آلمان، ترکیه و آذربایجان جزو بیشترین آمار در میان گردشگران بهره مند از گیرایی های گیلان بوده اند.
به گزارش هنر گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این ارتباط اعلام کرد: اقامت گردشگران خارجی در تابستان امسال در مراکز اقامتی استان، نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشترین آمار گردشگران مربوط به کشورهای فرانسه، آلمان، عراق ، آذربایجان ، ترکیه، چین، اسپانیا و ... بوده است.
رضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 29 هزار و 750 گردشگر خارجی از ابتدای امسال تا پایان تابستان به گیلان سفر کردند که 15 هزار و 468نفر در تعطیلات تابستان امسال به گیلان سفر کردند.
وی ادامه داد: آمار گردشگران خارجی شش ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نزدیک به شش درصد افزایش داشته است.
به گفته علیزاده ، ورود گردشگران خارجی به استان همزمان با آغاز سال 97 نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته، بیش از 10 درصد افزیش داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه سخنانش در گفت وگو با ایرنا، به رویکردهای دولت های یازدهم و دوازدهم برای زمینه سازی حضور گردشگران خارجی در استان اشاره و بیان کرد: گیلان با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای متعدد ، دارای فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری مطلوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه گذاران به این استان را فراهم می آورد.
در زمان حاضر دو هزار و 37 واحد تاسیسات گردشگری شامل 97 هتل، 34 هتل آپارتمان، 72 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 413 خانه مسافر، 17مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،12 اسکله مسافربری، 317 واحد بین راهی و 28 اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است و بیش از شش هزار نفر در این تاسیسات مشغول به فعالیت هستند. 
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید