تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در گیلان افتتاح شد

۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در گیلان افتتاح شد

Shokohi
Alireza
16 اسفند 1397
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در گیلان افتتاح شد

 ۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی با حجم سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.

به گزارش هنر گیلان طالبیانمعاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در دهه فجر ۵۲۷ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم کل سرمایه گذاری ۱۶۰۰میلیارد تومان در سطح کشوربه صورت متمرکز افتتاح و به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها ۵هزار و ۵۶۲فرصت شغلی ایجاد و تعداد ۶هزار و ۸۹۰طرح و ۲ هزار و ۸۹۰ اتاق به ظرفیت اقامتی فضای کشور افزوده شد.

وی گفت: با افتتاح این ۵۲۷پروژه و اففتاح ۸۸۱پروژه قبلی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون حدود ۱۴۰۸ پروژه با حجم سرمایه گذاری۶۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

طالبیان ضمن اشاره به محوریت گردشگری در توسعه استان گیلان به بهره برداری ۳۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری۷۳ میلیارد تومان در استان گیلان اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۹ پروژه در سطح استان گیلان با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه ها ۵۷باب هتل می باشد که ۶۵۴میلیارد تومان از حجم کل سرمایه گذاری پروژه استان را به خود اختصاص داده است.

طالبیان با اشاره به این که استان گیلان دارای ۲هزار و ۱۵۷تاسیسات گردشگری است، افزود: از این تعداد ۱۳۰ باب هتل می‌باشد و تعداد هتل های موجود تا قبل از دولت یازدهم ۹۸هتل بوده که با افتتاح هتل ۴ستاره شهرزاد لاهیجان، تعداد هتل های به بهره برداری استان در دولت یازدهم و دوازدهم به ۳۳باب خواهد رسید.

وی افزود: پیش بینی می‌شود اکثر پروژه ها تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسند و با بهره برداری این ۱۸۹پروژه، تعداد ۹۰۰۶تخت به ظرفیت استان اضافه خواهد شد و کل ظرفیت تخت های استان به ۳۷هزار و ۷۹۸ تخت خواهد رسید و درحال حاظر ظرفیت اقامت استان ۲۸هزار و ۷۹۲تخت است و این یعنی رشد ۳۱درصدی ظرفیت اقامت و اشتغال مستقیم ۳هزار و ۱۵۳نفر.

طالبیان گفت: هم اکنون ۲۰۰طرح بوم گردی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۰میلیارد تومان از سوی بانک های عامل در استان پذیرفته شده است و ۳۹ طرح بوم گردی به میزان سرمایه گذاری ۲۵میلیارد تومان در سطح استان در حال اجرا است که اکثرا آنها در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۱۹هزار ۶۱۲ گردشگر خارجی وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱۱ هزار ۴۶۲ گردشگر خارجی وارد استان شده است، ۹۸درصد رشد داشته است و مبلغ ۲۰میلیارد تومان به عنوان مصوبات سفر برای پروژه های میراث فرهنگی استان، حفاطت، مرمت، احیا و ایجاد موزه اختصاص یافته است.

طالبیان به کاوش های اخیر که در غار دربند رودبار انجام شده است اشاره کرد و گفت: قدیمی ترین آثار سکونت انسان در ایران در ۲۳۰هزار سال پیش مربوط به استان گیلان است و تنوع معماری و فرهنگی گیلان از روستا تا عناصر معماری و شهرسازی نیز این استان را منحصر به فرد کرده به طوری که تا به حال حدود ۳۰۰۰ اثر و محوطه تاریخی و فرهنگی شناخته شده است.

وی افزود: تعداد ۴پروژه گردشگری، یک هتل ۴ستاره و ۳واحد بوم گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۶میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان و ۱۰پروژه میراثی با اعتبار ۳میلیارد و ۶۰میلیون تومان هم اکنون در حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

در ادامه به دستور حسن روحانی رییس جمهور که از طریق ویدئو کنفرانس در سالن مخابرات استان گیلان به ارائه گزارش وزرا و افتتاح طرح های توسعه در استان همراه بود ۱۴ پروژه طرح های بوم گردی، گردشگری و اشتغال را با حجم سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح کرد.


به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید