تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نماز جمعه از مواهب جمهوری اسلامی است

نماز جمعه از مواهب جمهوری اسلامی است

Shokohi
Alireza
03 مرداد 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 نماز جمعه از مواهب جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز جمعه را از نعمت‌های بزرگ و مواهب جمهوری اسلامی دانست و اذعان کرد: مردم خالصانه به نماز جمعه می‌آیند.

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ٣ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دو موضوع نماز جمعه و طرح‌های سالمسازی دریا برگزار شد، با اشاره به اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته در کشور اظهار کرد: نماز جمعه از نعمت‌های بزرگ و مواهب جمهوری اسلامی است و مردم خالصانه به نماز جمعه می‌آیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر کوتاه بودن خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از مواهب خدا و انقلاب اسلامی به مردم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظم از موضوع‌های مهم در زندگی انسان است، تصریح کرد: در تمام زوایای زندگی انسان باید نظم حاکم باشد.

آیت‌الله فلاحتی، گیلان را استانی آرام توصیف کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین مدیران استان تأثیرگذار است، ضمن اینکه آثار امر به معروف و نهی از منکر با همکاری تمام دستگاه‌ها به طور عملی در گیلان قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل گیلان حائز اهمیت است، بیان کرد: از حضور نیروی انتظامی در طرح‌های ساحلی قدردانی می‌کنیم ضمن اینکه نباید احساس شود تفرجگاه‌ها پلیسی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مهم‌ترین اصل در طرح‌های دریا را سالم‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت‌ها در برنامه‌ریزی و رصد سواحل باید مشخص شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ با دل، جان و عقاید مردم رابطه دارد و به مرور محقق می‌شود، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نیازمند سعه صدر است.

وی به تشکیل میز خدمت در محل نمازهای جمعه اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است ماهانه میز خدمت در پیش از خطبه‌های نماز جمعه برپا شود.

تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه در گیلان

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال نماز جمعه در سطح ملی اظهار کرد: ستاد مذکور در مرکز گیلان و شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی، رئیس ستاد مذکور در گیلان را نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد و افزود: دو کمیته «فرهنگی و تبلیغات» و «خبری و رسانه» در ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه گیلان تشکیل شده است.

وی، مسئولیت کمیته خبری و رسانه ستاد مذکور را ایجاد موج خبری و رسانه‌ای در گیلان دانست و بیان کرد: بازآفرینی ظرفیت ستاد نماز جمعه از اهداف تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور با تأکید بر ارتقای فرآیند حضور جوانان در نماز جمعه اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم جوانان را هدف گرفته است.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی یادآور شد: دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن حضور جوانان در مراسم مذهبی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن سمیعی، مسئول امور مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور با تأکید بر مشخص شدن وضعیت بودجه فرهنگی استان، اظهار کرد: آمده‌ایم که برای رضا خدا، نظام و ولایت، مشکلات را برطرف کنیم.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید