تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » چهار غذای محلی آستارا در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت می شود

چهار غذای محلی آستارا در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت می شود

Shokohi
Alireza
04 شهریور 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

چهار غذای محلی آستارا در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از آغاز کار ثبت چهار غذای محلی این شهرستان شامل لونگی، باسترما، چغرتما و بورانی پلو در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.             

به گزارش هنر گیلان پردل امیری نژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برخی از ترکیبات و طعم این غذاها بومی و محلی است و در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای ثبت آنها پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: در هفته گذشته با شعار معرفی غذاهای محلی آستارا، چهار نفر از کوهنوردان این شهرستان، قله پنج هزار و ۶۱۰ متری دماوند و چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان را فتح کردند.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره های مختلف، گامی موثر جهت معرفی غذاهای محلی است و تاکنون در آستارا چند جشنواره و نمایشگاه غذاهای محلی برگزار شده است. 

امیری نژاد اضافه کرد: غذاهای محلی نقش عمده ای در معرفی فرهنگ بومی منطقه دارند و معرفی آنها از طریق رسانه ها، باعث کاسته شدن گرایش مردم به غذاهای آماده می شود. 

وی اظهار کرد: شهرت برخی غذاهای محلی آستارا نظیر لونگی ماهی سفید و لونگی جوجه محلی باعث پخت آنها در غذاخوری های بین راهی برای گردشگران شده است. 

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ۱۷۰ نوع غذای محلی را در این استان شناسایی کرده و بخش قابل توجهی از آنها به شهرستان آستارا مربوط است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، با جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری و ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.


به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید