تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » جشنواره ای با طعم خوش خوراکهای محلی در آستارا

جشنواره ای با طعم خوش خوراکهای محلی در آستارا

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 جشنواره ای با طعم خوش خوراکهای محلی در آستارا

عطر و طعم خوش لونگی مرغ، قورما، لونگی ماهی سفید و چغیرتما در جشنواره خوراکهای محلی آستارا ، گردشگران را با وجهه دیگری از فرهنگ و شیوه زندگی مردمان این شهرستان مرزی آشنا کرد .
به گزارش هنر گیلان سومین جشنواره غذاهای محلی آستارا با هدف معرفی خوراکی های سنتی و ترویج مصرف آنها به جای غذاهای آماده، با استقبال شهروندان و گردشگران این شهرستان برگزار شد.
فرماندار آستارا شامگاه سه شنبه در جشنواره خوراکهای محلی در محوطه طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان گفت: این جشنواره فرصت برند سازی غذاهای محلی گیلان و آستاراست و می تواند گامی جهت جذب گردشگر باشد.
یونس رنجکش اظهار داشت : از غذاهای محلی به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت هر منطقه یاد می شود و شیوه پخت و مواد اولیه آنها، نشانگر بخشی از فرهنگ و زندگی است.
وی خواستار برگزاری با کیفیت جشنواره های فرهنگی در شهرستان آستارا شد و افزود : برگزاری جشنواره با تکیه بر ظرفیت های بومی منطقه می تواند نشاط اجتماعی را بعنوان یکی از تاکیدات دولت در پی داشته باشد .
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این برنامه گفت: 2 هزار و 500 نوع غذای محلی و سنتی در ایران شناسایی شده و سهم گیلان از این تعداد، 170 نوع غذاست.
پردل امیری نژاد خاطرنشان کرد : گردشگری غذا از انواع گردشگری در جهان است و بعد از جاذبه های طبیعی، انواع غذاهای محلی هر منطقه می تواند در جذب و ماندگاری گردشگران نقش آفرین باشد.
وی با اشاره به سومین دوره برگزاری جشنواره غذا در این شهرستان یاداور شد : ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ، ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم و اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺸﺎط از هدف های این جشنوارهاست.
در این جشنواره 20 نفر از بانوان آستارا با ارائه غذاهای محلی نظیر لونگی مرغ، قورما، لونگی ماهی سفید و چغیرتما شرکت کرده بودند . برپایی نمایشگاه گلیم و اجرای نمایش کمدی، موسیقی و مسابقه از بخش های دیگر جشنواره بود و در پایان با اهدای جوایزی از بانوان آشپز و کودکان شرکت کننده در مسابقه تجلیل شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان به لحاظ جاذبه های گردشگری متعدد، سالانه شاهد تردد چند میلیون گردشگر داخلی و 800 هزار گردشگر خارجی است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید