تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » نمایشگاه صنایع‌ دستی ۲۰ هنرمند آستارا دایر شد

نمایشگاه صنایع‌ دستی ۲۰ هنرمند آستارا دایر شد

Shokohi
Alireza
21 مرداد 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
هزار اثر از ۲۰ هنرمند صنایع دستی آستارا با همت اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان برای معرفی فعالان این حوزه به نمایش گذاشته شد.            
به گزارش هنر گیلان  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز سه شنبه در نمایشگاه صنایع دستی در مدرسه تاریخی شهید بنی اسد روستای باغچه سرا گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از ۹ صبح تا ۲۱ شب دایر و انواع گلیم، نازک کاری روی چوب، منبت کاری، عروسک بافی، لوازم تزئینی و لباس های محلی به نمایش گذاشته شده است.
  پردل امیری نژاد ادامه داد: بیش از هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در آستارا فعالیت می کنند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارائه تسهیلات دارای سود پایین، برای ایجاد کارگاه های کوچک، اشتغالزایی و رونق صنایع دستی تلاش می کند.
  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم بیان کرد: در این نمایشگاه آثار تعدادی از هنرمندان بسیجی نیز به معرض دید قرار دارد و اهالی روستاهای مرزی باغچه سرا، خشکه دهنه، قلعه، عنبران و خانه های آسیاب از این نمایشگاه استقبال کرده اند.
  شاپور تشرینی افزود: محمد تندرست نوبر مدیریت این نمایشگاه را بر عهده دارد و آثار با تخفیف ۱۵ درصد به فروش می رسد و تا پایان تابستان کارگاه های آموزش گلیم بافی و نازک کاری روی چوب نیز با حضور استادان مجرب در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.
  شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و گهگاه در ورودی های آن نیز نمایشگاه های صنایع دستی برای استقبال از گردشگران دایر می شود.
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید