تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » معرفی آثار حوزه هنری گیلان به مناسبت هفته کتاب در منطقه آزاد انزلی معرفی آثار حوزه هنری گیلان با محوریت شهرستان انزلی در هفته کتاب از سوی منطقه آزاد انزلی

معرفی آثار حوزه هنری گیلان به مناسبت هفته کتاب در منطقه آزاد انزلی معرفی آثار حوزه هنری گیلان با محوریت شهرستان انزلی در هفته کتاب از سوی منطقه آزاد انزلی

Shokohi
Alireza
26 آبان 1399
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
معرفی آثار حوزه هنری گیلان با محوریت شهرستان انزلی در هفته کتاب از سوی منطقه آزاد انزلی
به گزارش هنر گیلان  محمد پرحلم معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان، درمنطقه آزاد انزلی بیش از بیست عنوان کتاب و محصولات فرهنگی را که از سوی این حوزه با محوریت شهرستان انزلی منتشر شده است، برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی معرفی کرد. 
در این مراسم که به مناسبت هفته کتاب از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزارشد محمد پرحلم شهر انزلی را به خاطر پیشینه تاریخی، فرهنگی، گردشگری و ... یک شهر ویژه دانست و گفت: این شهر به دلیل قرار گرفتن بر سر راه اروپا و اهمیتی که به واسطۀ تجارت و بازرگانی در سده‌های گذشته پیدا کرد و به دلیل حضور بازرگانان، مستشاران و مستشرقان و آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون در کنار رشت و تبریز، بسیاری از اولین‌های تمدن جدید را به خود اختصاص داده است. 
وی افزود: تولید نخستین فیلم سینمایی در ایران، اجرای تئاتر و موسیقی، به کارگیری برق برای اولین بار در کشور و... از اولین‌هایی است که برای نخستین بار در این شهر دیده شده است. 
معاون حوزه هنری گیلان در ادامه به تشریح پروژه‌های تاریخ شفاهی حوزه هنری گیلان در شهرستان انزلی پرداخت و 13 کتابی را که در حیطه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، انقلاب و هنرمندان منتشر شده بود برای حاضران معرفی کرد و گفت: کتاب‌های تاریخ شفاهی که تاکنون با محوریت شهرستان انزلی منتشر شده‌اند شناسنامه این شهر هستند که می‌تواند بخشی از گسست نسلی را که اکنون در جامعه با آن مواجه هستیم مرتفع کند. 
پرحلم علاوه بر آثار تاریخ شفاهی 11 اثر در زمینه ادبیات، گیلان شناسی، موسیقی و تجسمی را نیز به حاضران معرفی کرد و گفت ما هم‌چنان به تولید و انتشار آثاری که برای مردم ما مفید باشد، ادامه می‌دهیم. 
وی در بخشی از این برنامه به مدیران منطقه آزاد پیشنهاد کرد که تا دیر نشده نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی منطقه آزاد انزلی اقدام کنند. او هم‌چنین گفت: برگزاری جایزۀ کتاب سال گیلان و انزلی به صورت دو سالانه یا چند سالانه می‌تواند نگاه هنرمندان و اهالی فرهنگ را به منطقه آزاد معطوف کند. 
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همراهی اهالی هنر با منطقه آزاد بی‌شک مردم را به این مرکز اقتصادی، تجاری، فرهنگی نزدیک‌تر می‌کند. 
در ادامۀ این برنامه حجت سعیدی مهدوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ضمن سپاسگزاری از حوزه هنری گیلان برای تولید آثار در خور فرهنگی گفت: انزلی منطقه‌ای است که اقتصاد اوراسیا اینجا رقم خواهد خورد و ما شاهد اتفاقات بزرگی در این منطقه خواهیم بود.
ایشان اضافه کرد باید در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و ... آثاری را با موضوع ایران و گیلان منتشر کنیم و برای معرفی بهتر کشورمان در اختیار میهمانان خارجی این منطقه قرار دهیم و این آثار فاخر اکنون به همت حوزه هنری گیلان تولید شده است واظهار امیدواری کرد این روند هم‌چنان ادامه دارد. 
مهدوی سپس اظهار امیدواری کرد به زودی زیر ساخت‌های فرهنگی مناسبی در منطقه ایجاد خواهیم شود.
این برنامه با پرسش و پاسخ حاضران با محمد پرحلم معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان ادامه پیدا کرد و در پایان نماهنگ دم مسیحا از تولیدات حوزه هنری گیلان که برای قدردانی از کادر درمان برای مبارزه با بیماری کرونا به تازگی تولید شد، برای حاضران پخش شد.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید