تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: لزوم نگاه راهبردی به حوزه فرهنگ/ هنر را به هنرمندان بسپاریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: لزوم نگاه راهبردی به حوزه فرهنگ/ هنر را به هنرمندان بسپاریم

Shokohi
Alireza
03 خرداد 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
ثقتی حوزه فرهنگ را حوزه محوری، زیربنایی و راهبردی دانست و گفت: باید فعالیت‌ها به هنرمندان و مردم سپرده شود.                                                 
به گزارش  هنر گیلان  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «رضا ثقتی» (یک‌شنبه، 1 خرداد) در مراسم تکریم و معارفه معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های هنرمندان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر جامعه گفت: با تلاش شما هنرمندان است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه حقیقی خود که همانا حمایت و پشتیبانی از هنرمندان است، دست می‌یابد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای ارتقای فرهنگ و هنر استان مطابق با رویکرد دولت سیزدهم افزود: این مهم نیازمند ایجاد تغییرات ملموس در بدنه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و رویکرد ما تغییر مدیران برای پاسخگویی به این مطالبه جامعه هنرمندان است.
  
ثقتی با بیان اینکه در روند تغییر و تحولات مدیریتی هیچگونه حب و بغضی وجود ندارد و تنها منافع جامعه هنری در نظر گرفته شده است اظهارکرد: بر این باورم که فرآیند کارها و فعالیت‌ها باید در داخل ادارات رقم خورد.
 
وی حوزه فرهنگ را حوزه محوری، زیربنایی و راهبردی دانست و تصریح کرد: نگاه ما نگاه راهبردی، کلان و ارتقا سطح فرهنگی است و فعالیت‌های ما بر اساس همین رویکرد با توجه به سیاست‌های نظام تعریف می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تنها خدمت‌رسان بودن منجر به شکست است اذعان کرد: باید فعالیت‌ها و هزینه‌های حوزه فرهنگ، ارزش افزوده داشته و برای خانواده و جامعه ملموس باشد، در این صورت موفق خواهیم بود.
 
وی با تاکید بر کلان‌نگری در فعالیت‌ها، این نوع نگاه را در حوزه فرهنگ تاثیرگذار دانست و متذکر شد: باید با مشکلات جامعه همنوا بوده و به‌عنوان کارگزار فرهنگی نسبت به آسیب‌ها و مشکلات جامعه دردمند باشیم.
 
ثقتی اضافه کرد: بستر و ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نهادینه شده و باید از این ظرفیت‌ بهره گیریم و همه ابزارهای قانونی و داشته‌های فرهنگ هنری را وارد میدان نبرد با دشمنی که با تمام داشته‌هایش خانواده و دین ما را مورد هجوم قرار داده است، کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما باید تحول‌گرا بوده و موجب تحول در همه حوزه‌های فعالیتی شویم اذعان کرد: جامعه باید از فعالیت‌های ما خشنود باشد و زمانی که خانواده از نگرانی تربیت فرزند فارغ شود ما توانستیم موفق عمل کنیم.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با مطالبه احیای انجمن‌های فرهنگی و هنری و بیان اینکه دولت کارگزار خوبی در فرآیندهای هنری نیست و باید فعالیت‌ها به هنرمندان و مردم سپرده شود تصریح کرد: دولت سیاستگذار خوبی است و باید تمام فعالیت‌های هنری را به معنای واقعی به هنرمندان و انجمن‌ها بسپاریم.

 

وی در ادامه اهمیت حوزه نظارتی و سیاستگذاری را متذکر شد و با بیان اینکه احیای سینماها مطالبه به جد مردم است اظهارکرد: باید از سرمایه گذاران در این حوزه به جد حمایت شود و سینماهای تعطیل در صورت واجد الشرایط بودن، بازگشایی شوند.

   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به گفتمان فرهنگی و انقلابی دولت، که مورد مطالبه مردمی است که به این گفتمان رای دادند تصریح کرد: باید گفتمان فرهنگی دولت تقویت شود تا به اعتماد اجتماعی آن آسیب وارد نشود.

 

وی با اشاره به محوریت فرهنگ وارشاد اسلامی در تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان سیاست دولت خاطرنشان ساخت: شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی و کارگروه فرهنگی شورای برنامه ریزی و توسعه استان سه حوزه فراسازمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید تقویت شود تا بتوانیم محور تمام فعالیت‌ها قرار گیریم.

 

ثقتی با تقدیر از فعالیت‌های «سید امیر مصباح» معاون قبلی هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «مجید رحمانی» از چهره‌های شناخته شده رویدادهای فرهنگی هنری استان را به عنوان معاون جدید هنری و امور سینمایی استان معرفی کرد.

 «مجید رحمانی» نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر دغدغه شبانه‌روزی من است گفت: خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور، کار هنری است و این مهم در دستگاه حاکمیتی بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید دستگاه های دیگر کمک کار این اداره باشند.

 

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار گام نهادن به سوی اندیشه‌ ورزی در حوزه فرهنگ و هنر شد و بیان کرد: نیازمند تغییر در برخی ساختارها هستیم تا بتوانیم جریان ساز بودن و هویت سازمانی خود را تقویت کنیم.

 

وی خاطرنشان ساخت: حوزه هنر دو سرمایه اساسی و مهم شامل کارمندان متخصص و دغدغه‌مند و هنرمندان را دارد که باید از این ظرفیت برای ارائه برنامه‌های راهبردی بهره گیرد.

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید