تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » سازه های تبلیغاتی زشت نتیجه عدم تخصص و کار غیرکارشناسانه !

سازه های تبلیغاتی زشت نتیجه عدم تخصص و کار غیرکارشناسانه !

Shokohi
Alireza
02 شهریور 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
سازه های تبلیغاتی زشت نتیجه عدم تخصص و کار غیرکارشناسانه ! 
سازه های تبلیغاتی محیطی در زیباسازی منظر شهری نقش موثری دارد و برای تبلیغات برندهای معتبر و صنوف مختلف استفاده میشود. اما متاسفانه در شهرهای خود میبینیم سازه های غیر استاندارد و غیر کارشناسی خودنمایی زیادی میکنند و دلیل آن وجود کارشناسان غیر فنی و غیر تخصصی در شهرداری ها هستند که فقط به دلیل منافع شخصی خود با پیمانکاران سودجو و دلالان منافع طلب وارد مذاکره و قرارداد میشوند. وجود این افرادسودجو  و عدم بهره گیری از کارشناسان خبره تبلیغات محیطی در شهرداری ها نتیجه این ولنگاری میباشد!
تجربه نشان داده است در زمینه های مختلف اگر کاری درست به ثمر نشسته است نتیجه کار کارشناسانه و تخصصی یک تیم حرفه ای بوده ، بنابراین برای رهایی از این سازه های تبلیغاتی نامنظم وزشت شهری باید از تیم ها و افراد با تجربه تخصصی تبلیغاتی که سال هاست در حال فعالیت هستند ولی به دلیل وجود دلالان سودجو و نفوذ در شهرداری ها اجازه کار و فعالیت به آنها داده نشده است ،استفاده شود.
مطمنا روزهای پر فروغ تبلیغات سازه های محیطی را میتوان بجای دیدن در کشورهای همسایه ، در کشور و استان و خصوصا شهرهای خودمان ببینیم به شرطی که از افراد خوش فکر و متخصص در این زمینه در راس معاونت ها و کارشناسان زیباسازی شهری استفاده شود  و در نهایت با تشکیل کمیته تخصصی تبلیغاتی با حضور خبرگان برجسته این زمینه که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند و سال ها در این زمینه فعالیت انجام داده اند، در معاونت شهرداری ها بکارگیری شود.
از سمتی دیگر نظر به اینکه ، در شهرداری ها مطمنا به دلیل محدودیت در نیروی انسانی و عدم تخصص در این زمینه باید روی ساخت تابلو ها و منظر شهری کارشناسان هنری ادارات ارشاد هم نظارت داشته باشند. زیرا مطمنا کارشناس تبلیغاتی و یا کارشناسان هنری ادارات ارشاد به دلیل تخصصی که در زمینه فعالیت های هنری و تبلیغاتی دارند دیدگاه متفاوت تری نسبت به کارشناسان عمرانی در شهرداری ها دارند و نظر کارشناسانه تری را ارائه خواهند داد. 
البته ممکن است این ذهنیت تداعی شود که با این کار ممکن است سیکل اداری برای تایید یک سازه طولانی شود ، اما من معتقدم کیفیت در این زمینه مهم تر از کمیت می‌باشد و اگر یک کار تخصصی در شهر و فضای شهری ساخته شود که نتیجه آن زیباسازی منظر شهری و رضایت حداکثری مردم را در بر بگیرد بهتر است از فضای زشتی که در حال حاضر در شهرها شاهد آن هستیم!
امیدوارم هرچه زودتر نسبت به عدم اهمیت به این بخش مهم که در زیباسازی شهری نقش بسزایی دارد فکری شده و از این فضای دل مرده و زشت رها شویم...
به قلم علیرضا شکوهی /
دسته بندی :  خبرها / مقالات
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید