تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ناگفته های نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از ماجرای پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی این شهرستان که از سال 1383 کلنگ آن بر زمین خورد!

ناگفته های نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از ماجرای پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی این شهرستان که از سال 1383 کلنگ آن بر زمین خورد!

Shokohi
Alireza
14 شهریور 1401
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
قصه فرهنگسرای لاهیجان 
سال ۸۳ کلنگ آن زده شد . مسکن و شهر سازی قرار شد آنرا بسازد اما تا سال ۹۳ فقط اسکلت ماند !

سال ۹۳ نماینده وقت از مسکن و شهر سازی واگذار کرد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان (اجاره نامه هنوز به اسم مسکن و شهر سازی هست )
همان سال با پیمانکار قرار داد یک میلیارد و هشتصد بسته شد  . هشتصد را تا ۹۴ دادند  

بعد خورد به تحریم ها ،یک میلیارد ماند و چه بلاها سر ما و پیمانکار امد تا هزینه پرداخت شود  پیمانکار قبلی عطای مجتمع را به لقایش بخشید و  رفت  ماده ۴۸ و پیمانکار جدید کار را دست گرفت و..
روزگار سختی گذشت .متاسفانه  پروژه استانی تعریف شده و   پول کمیته برنامه ریزی  حتی کفاف نگهداری ان را هم نمی دهد  .

در سفر دولت  روحانی پنج میلیارد تخصیص پیدا کرد یک میلیارد اوراق دریافت شد بقیه به سیل و کرونا و هزار بلای دیگر تا رسید به دولت بعد  .

 اقای فرخی نماینده  کنونی خوشبختانه عزم خود را جزم کرده تا پروژه را به افتتاح برساند و چه بسیار تلاش نمودند ، انهم با وضعیت مالی کل کشور  ، اما پیگیر هستند و خوشبین هستیم به پروژه 


بیست میلیارد  تخصیص بودجه از سفر ریاست جمهوری گرفتند که  کم کم در حال تزریق به مجتمع است البته  تخصیص  ان هم حکایت عجیب و غریب دارد !!

به هر حال با تمام مشکلات سر راه 
قرار است که فاز یک مجتمع که شامل سالن ۵۰۳ نفره هست  وپیشرفت فیزیکی بالایی داشته هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. زمانش را نمی گویم چون عادت به  قول دادن الکی ندارم و چنین پروژه بزرگی در شهرستان سختی های خودش را دارد 

چنین مجتمع بزرگی نیاز به سرمایه ملی دارد .  چرا یک دهه مجتمع فرهنگی لاهیجان به صورت اسکلت ماند را نمیدانم اما در سالهای اخیر واقعا مسئولان  این پروژه را الویت شهرستان میدانند .
به بهانه نشست  دیروزجناب اقای ثقتی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای فرخی نماینده محترم شهرستان  برای رفع موانع مجتمع فرهنگی کوتاه از قصه مجتمع را نوشتم 
باشد روزی مفصل از کوتاهی ها و بی اخلاقی های بعضی ها  هم بنویسم.

یکی از مولفه های توسعه فرهنگی افزایش ظرفیت  مکان های فرهنگی هست . امیدوارم شهر زیبای لاهیجان بدور از بازی سیاسی به جایگاه اصلی خود برسد ودر کنار سر سبزی که هدیه خداوند  است از جایگاه فرهنگی بالا هم برخوردار شود.


به گزارش  هنر گیلان  روز شنبه ۱2 شهریور۱۴۰۱  رسول فرخی نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و  رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان از پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان به همراه  محمد نیکبخش معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و نگار نادری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان نیز حضور داشتند بازدید کردند.   

همچنین در این بازدید نشستی که با حضور  علیرضا نصوری رییس اداره برق در مکان مجتمع با هدف رفع موانع موجود برای افتتاح فاز یک برگزار شد تصمیماتی اتخاذ گردید .

لازم به ذکر است مجتمع فرهنگی هنری جزو پروژه های الویت دار شهرستان می باشد و بیست میلیون از سفر ریاست جمهوری به این مجتمع اختصاص پیدا کرده است که در این نشست تسریع در دریافت این هزینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت . همچنین پست برق و تهیه تجهیزات برای این پروژه و افتتاح آن در ۲۲ بهمن سال جاری از دیگر مباحث این نشست بود.

یادآور می شود کلنگ مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ازسال ۸۳ در لاهیجان زده شد و تا سال ۹۳ در اختیار مسکن و شهر سازی بود.سپس با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان واگذار گردید .این پروژه به دو  فاز تقسیم شده است ، فاز یک سالن ۵۰۳ نفره و فاز دو پلاتو ،گالری و سالن های کوچک و... می باشد .


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید