تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » صدای ماندگار نغمه ها و ترانه های گیل و دیلم تجلیل شد

صدای ماندگار نغمه ها و ترانه های گیل و دیلم تجلیل شد

Shokohi
Alireza
27 اردیبهشت 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 صدای ماندگار نغمه ها و ترانه های گیل و دیلم تجلیل شد

طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان سیاهکل از نقش برجسته استاد مصطفی رحیم پور، شاعر گیلک سرا و صدای ماندگار ترانه های محلی گیل و دیلم در بخش آغازین کنسرت موسیقی محلی گروه حزین رونمایی شد.
 به گزارش هنر گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کنسرت موسیقی محلی گروه حزین به سرپرستی فرخ کهنسال و خوانندگی مصطفی رحیم پور شاعر گیلک سرا و از اساتید آواز وموسیقی بومی شرق گیلان به همت آموزشگاه موسیقی آوای پارسه و با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان درسیاهکل برگزارشد.

کنسرت موسیقی  محلی گروه حزین ساعت ٢٠ روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری مهیار دیلمی  این شهرستان برگزار شد.

همزمان با این کنسرت و درنکوداشت استاد مصطفی رحیم پور بیدرونی،با حضور جمعی ازمسئولین از جمله رضا اسلامی فرماندار شهرستان، از نقش برجسته ای که به پاس سال ها تلاش این هنرمنددر زمینه ترانه و موسیقی محلی طراحی شده است، رونمایی شد.

در بخش دیگری از برنامه، فیلم کوتاه "شرح ماندگار"به کارگردانی کمیل شریفی پخش شد تا حاضرین با شرح زندگی هنری وی آشنا شوند.

مصطفی رحیم پور به عنوان شاعر و خواننده سیاهکلی در شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛اشعار،موسیقی آئینی و محلی زیادی اجرا کرده است.بیش از ده ها ترانه و آهنگ در اختیار خوانندگان قرار داده و خود نیز ترانه های بسیاری خوانده،تحقیقات قابل توجهی در موسیقی آئینی،فولکلور و آداب و رسوم منطقه گیلان انجام داده است.

وی دو جلد کتاب به زبان محلی با نام گیله شول توسط حوزه هنری استان گیلان به چاپ رسانده، سه سی دی به نام های کل شریف،دست کلاو،شومار و عروس و غول حیدر نیز منتشر کرده است.

دراین کنسرت که با حضور جمعی از علاقه مندان موسیقی محلی برگزار شد؛مهدی موسوی (سنتور)– سینا ستاری فرد (بم تار) – رحمان خانجانی(کمانچه) – کاوه شکاری (نقاره و دایره) – فرخ کهنسال (تنبک) –سینا پیازچیان(سه تار)؛خواننده گروه،مصطفی رحیم پور را دراجرای قطعات موسیقی محلی همراهی کردند.
دسته بندی :  خبرها / موسیقی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید