تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » دهمین جلسه نمایشنامه خوانی در لنگرود با اجرای «مرگ در می زند»

دهمین جلسه نمایشنامه خوانی در لنگرود با اجرای «مرگ در می زند»

Shokohi
Alireza
06 مرداد 1395
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 دهمین جلسه نمایشنامه خوانی در لنگرود با اجرای «مرگ در می زند»

در دهمین جلسه نمایشنامه خوانی کانون بسیج هنرمندان لنگرود، «مرگ در می زند» اثر وودی آلن به کارگردانی زمان رضایی خوانش شد.
به گزارش هنر گیلان،  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صادق عابدینی مسئول کانون بسیج هنرمندان لنگرود  با اعلام این خبر گفت: دهمین اجرای نمایشنامه خوانی "مرگ در می زند...!" از سوی این کانون عصر روز گذشته (٥ مرداد٩٥) با استقبال خوب هنر دوستان به ویژه فعالان عرصه نمایش درسالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود به اجرا در آمد.

وی افزود: نمایش "مرگ در می زند...!" نوشته وودی آلن است و نقش خوانان این نمایش علیرضا میر خورسندی، زمان رضایی و نسترن زمان پور بودند که سهیل حسنی هم آن ها را در اجرای نمایش کمک می کرد.

صادق عابدینی در ادامه افزود: این اثر در باره آقای نات است که درحال خواندن روزنامه، مرگ با سر و صدای زیاد از پنجره خانه او وارد می شود و به نات می گوید که باید جان تو را بگیرم، اما در نهایت نات او را وادار می کند که یک دست شطرنج بازی کنند و....

مسئول کانون بسیج هنرمندان لنگرود با اشاره باینکه نمایشنامه خوانی نوعی از اجراست که نمایشنامه توسط بازیگران بدون داشتن گریم و لباس ، بدون داشتن حرکت و میزانسن ، در شرایطی که حتی نیازمند حفظ کردن دیالوگ ها نیستند و با روخوانی از روی متن نمایشنامه صورت می گیرد و معمولا ساختار کارگردانی پیچیده ای ندارد تصریح کرد: اجرای نمایشنامه خوانی به دور از طراحی صحنه و دکور صورت می گیرد و تنها اکسسوار این اجرا متن هایی است که در دست بازیگران قرار دارد و نمایش را از روی آن خوانش می کنند.

شایان ذکر است در برنامه آینده، نمایش "وقتی دنیا سبز بود" نوشته جوزف چاپکین به کارگردانی صادق عابدینی خوانش خواهد شد.

جلسات نمایشنامه‌خوانی کانون بسیج هنرمندان لنگرود در ساعت ١٧ روزهای سه شنبه هر هفته، در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار می‌شود.
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید