تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مصطفی رحماندوست: کتابداران لذت مطالعه را به کودکان بچشانند

مصطفی رحماندوست: کتابداران لذت مطالعه را به کودکان بچشانند

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

مصطفی رحماندوست: کتابداران لذت مطالعه را به کودکان بچشانند

شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان گفت:کتابداران برای مهم بودن باید لذت و نشاط را به مطالعه نزدیک کنند لذا باید لذت مطالعه را به کام کودکان بچشانیم تا همراه همیشگی کتاب و مطالعه باشند.
به گزارش هنر گیلان،  مصطفی رحماندوست در جشنواره بزرگ «با کتاب کودکان تا فراز آسمان» که در مجتمع فرهنگی سردار جنگل رشت برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به قصه های عامیانه یکی از راه های جذب کودکان به کتاب است.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه یکی از وظایف کتابداران است، افزود: کتابداران باید در جهت تربیت افراد کتابخوان بکوشند.

رحماندوست با  اشاره به اینکه کتابداران باید نقش حقیقی خود را در ترویج فرهنگ کتابخوانی ایفا کنند و این نقش با تغییر عنوان محقق نمی شود، افزود:افراد باید ارزش واقعی خود را داشته باشند، به روز باشند تا حضورشان ارزشمند و نقششان اثرگذار باشد.

شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تغییر عنوان کتابداری به علم اطلاعات و دانش شناسی راه حل مشکلات نیست، افزود:کتابدار اگر به رسالت اصلی خود عمل کند همواره نیاز به حضور آن در کتابخانه ها احساس می شود.

وی با اشاره به بارگذاری 11 هزار عنوان کتاب در کتابخانه ملی کودک و نوجوان، گفت:کتابخانه های دنیا درحال به روزرسانی و پیشرفت هستند، در کشورهای پیشرفته مفهوم کتابدار بازتعریف شده است لذا روزبه روز بر تعداد کتابخانه های آنان افزوده می شود.

رحماندوست با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان بزرگ امروز جزء بچه های کتابخانه های کانون پرورش فکری بودند، ادامه داد:ایران تنها کشوری است که بیش از هزار کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در سطح منطقه دارد.

شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان گفت: ترغیب کودکان به مطالعه باید در جهتی باشد که تلاش کنیم کودکان علاقمند را در فضای مناسب ساماندهی کنیم و فرزندانمان مشتاق به حضور در فضای کتابخانه ها باشند.

وی با تاکید براینکه کتابداران باید به ارزشمند بودن شأن خود توجه کنند، عنوان کرد:کتابدارانی که می خواهند ارزشمند باشند و حضورشان محترم شمرده شود باید برای مهم بودن کار کنند، لذا کتابدار باید به نحوی باشد که احساس کند هر قدمش در جامعه مهم است.

رحماندوست با بیان اینکه نباید مطالعه جدی و بازی کودکان شوخی تلقی شود و این یک برداشت غیرتخصصی است، گفت:بازی برای بچه ها جدی است و مطالعه نیز یکی از نیازهای مهم آنان است، بازی باید با آموزش عجین شود و کتابداری قدرتمند است که به این مهم دست یابد.

شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نشاط و لذت ویژگی و خاصیت بازی برای بچه هاست، خاطرنشان کرد:کتابداران برای مهم بودن باید لذت و نشاط را به مطالعه نزدیک کنند لذا باید لذت مطالعه را به کام کودکان بچشانیم تا همراه همیشگی کتاب و مطالعه باشند.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید