تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » علی حلوی در مراسم اختتامیه جشنواره هفت: تا روزی که انرژی داشته باشم به عهد خود در آموزش وفادارم

علی حلوی در مراسم اختتامیه جشنواره هفت: تا روزی که انرژی داشته باشم به عهد خود در آموزش وفادارم

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

علی حلوی در مراسم اختتامیه جشنواره هفت: تا روزی که انرژی داشته باشم به عهد خود در آموزش  وفادارم

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنرجویی هفت برگزار شد
به گزارش هنر گیلان مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنرجویی هفت با حضور دکتر فیروز فاضلی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، سید امیر مصباح معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دکتر محمد حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، فرهام زاهد عضو شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان در میان استقبال بسیار خوب مردم برگزار شد.
در این مراسم که  با اجرای سعید ترکاشوند برگزار شد، در بحش ویژه ای از خانواده شهید مدافع حرم بابک نوری هریس با پخش کلیپ و اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.
حضور استاد ناصر وحدتی، اجرای نمایش فرم محلی توسط کودکان آموزشگاه هفت، اجرای ویژه ورزش های رزمی توسط گروه سینا جدی ، رونمایی از تیتراژ سریال جایزه ۲، اهدای لوح تقدیر به اصحاب رسانه، اعضای ستاد جشنواره و هنرجویان آموزشگاه از دیگر بخش های های اختتامیه جشنواره هفت بود.
محمد حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: به دست اندرکاران آموزشگاه سینمایی هفت و علی حلوی مدیریت آن  خسته نباشید می گویم. آموزشگاههای هنری اعم از نمایش، سینمایی، موسیقی و تجسمی، بر طبق رسالتی که دارند باید برای شناخت استعداد هنرجویان و آموزش و پرورش آنها اقدام نمایند. خوشبختانه شهرستان رشت توان بالقوه و بالفعل زیادی در این زمینه دارد.  ما سومین جشنواره بین فرهنگی هنری فجر را از ۳۰ دی الی ۱۰ بهمن ماه در همین مجتمع برگزار خواهیم کرد که تاکنون ۲۰ گروه موسیقی و ۱۰ گروه نمایش اعلام حضور کرده اند که آموزشگاه سینمایی هفت هم در آن حضوری فعال خواهد داشت. این نشان از توان خاصی است که در شهر رشت وجود دارد و نشان دهنده این است که هنر در این شهر زنده است.
علی حلوی دبیر جشنواره و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت نیز گفت: شکر خدا ۸ روز طوفانی را پشت سر گذاشتیم که میسر نمی شد مگر با همت هنرجویان، اساتید و مربیانی که با ما همکاری داشتند. احساس می کنم یک عهد و دینی را نسبت به هنرمندان جوانی که به آموزشگاه هفت آمده اند و می خواهند یک مسیر هنری را طی کنند، دارم که همواره در این مسیر کوشش خواهم کرد. تلاش شده تا در این مجموعه فقط بحث تئاتر و هنر و نمایش نباشد و درس زندگی هم آموخته  شود. خیلی ها آمده اند و تجربه زندگی و کار گروهی، فکر کردن، درست دیدن و مشارکت های گروهی را آموخته اند و این یکی از اهداف همیشگی ماست.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خودم را استاد نمی دانم افزود: من یک معلم هنر هستم و افتخارم این است.  ما در این ۸ روز بطور فشرده از ساعت ۱۵ تا ۲۳ اجرای برنامه داشتیم. وقتی شور این هنرجویان که اشتیاق فراوانی کار کردن و دیده شدن را می دیدم خستگی را حس نمی کردم و تا روزی که انرژی داشته باشم به عهد خودم در آموزش وفادارم.
حلوی با اشاره به عنوان یک بزرگترین جشنواره هنرجویی کشور اظهار داشت: تصمیم دارم در سال آینده طرحی نو در اندازیم و به امید خدا سال آینده با شعار کیفی سازی حرکت کنیم و صرفا کمیت مهم نباشد و کیفیت آثار در اولویت باشد. شاید تعداد کارها به مراتب پایینتر بیاید، اما کیفیت آنها بالاتر خواهد بود.
وی افزود: من در استان های مختلف تجربه کار دارم. اما به جرات می گویم پتانسیل و استعدادی که استان گیلان در بخش هنر و هنرهای نمایشی دارد واقعا بالاست و فقط با تهران قابل مقایسه است و هیچ استانی تا این حد مستعد و هنرمند ندارد.
حلوی در پایان با تشکر از فاضلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مصباح معاونت هنری جوان این اداره که حمایت خوبی داشت و چند روز هم به تماشای آثار هنرجویان نشست و موجب دلگرمی آنان شد، شورای شهر رشت و مربیان بخش دوبله (حسین توسلی و مریم واحد) که این بخش امسال واقعا درخشید، سیده مهسا نقیبی مربی بخش کودک که کارهای این بخش با آثار حرفه ای برابری می کند و از اعضای ستاد جشنواره، مسئولین سالن خاتم الانبیا (ص) و اصحاب رسانه‌ که در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره همکاری داشتند تشکر می کنم.
عکس دانیال شفیعی
گزارش اکبر حیدر پور
 
 
 
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید