تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » تالار مرکزی رشت نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود

تالار مرکزی رشت نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود

Shokohi
Alireza
19 اسفند 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 تالار مرکزی رشت نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود

استاندار گیلان گفت: تالار مرکزی رشت، نیمه نخست سال آینده افتتاح می شود و با بهره برداری از آن، فضای مناسب فرهنگی برای هنرمندان و شهروندان فراهم خواهد شد.
به گزارش هنر گیلان مصطفی سالاری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: اهتمام داریم این پروژه در نیمه نخست سال آینده با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد و با راه اندازی این مجموعه، فضای بسیار مناسب فرهنگی برای هنرمندان و شهروندان استان فراهم می شود.
وی تالار مرکزی رشت را بزرگترین تالار در استان های شمالی کشور عنوان و اضافه کرد: در مراحل نهایی تکمیل و بهره برداری قرار دارد و برای این پروژه، بخش های مختلف هنری و فرهنگی شامل سالن های تئاتر و موسیقی، آرشیو موسیقی، گالری های مورد نیاز و کتابخانه پیش بینی شده است.
سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت و ریشه فرهنگی و هنری این استان، ضرورت دارد هرچه سریعتر آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری های خوبی برای تکمیل سریعتر این پروژه دارد، اظهار کرد: در همین راستا، تقریبا هر دو هفته یک بار، معاون وزیر ارشاد در محل پروژه حضور یافته و روند آن را پیگیری می کند و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران و دست اندرکاران مربوطه نیز در استان برای هرچه سریعتر به بهره برداری رساندن این تالار، اهتمام دارند.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع شامل سالن کنسرت های هال موسیقی با ظرفیت حدود یک هزار نفر ، سالن تئاتر اصلی با ظرفیت 450 نفر ، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت 70 نفر ، سالن موسیقی با ظرفیت یکصد نفر در حال احداث است و در حال حاضر افزون بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
مساحت فضاهای فرهنگی هنری استان 34 هزار و 942 متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، 12 هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید