تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد: فعالیت ۹۱۹ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۵۳ هزار عضو در مساجد گیلان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد: فعالیت ۹۱۹ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۵۳ هزار عضو در مساجد گیلان

Shokohi
Alireza
19 اسفند 1398
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
 

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد: فعالیت ۹۱۹ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۵۳ هزار عضو در مساجد گیلان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از فعالیت ۹۱۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان هستند.                          

به گزارش هنر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: کانون‌های مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی، احیای کارکردهای مساجد و دست‌یابی به مسجد طراز اسلامی و به‌منظور تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام تأسیس شده‌اند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلانبا بیان اینکه ماموریت کانون‌ها، فرامسجدی است، افزود: کانون‌های مسجد مورد اعتماد خانواده‌ها و بسترساز ورود آنان به مساجد است.

وی تصریح کرد: گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی، زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های مساجد بوده است.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در تقویت و ترویج آموزه‌های اسلامی و حضور پررنگ‌تر جوانان در مساجد نقش موثری دارند، اظهار داشت: باید از فرصت حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد استفاده کرده و با برنامه‌های جذاب و مفرح وبهر‌ه‌گیری از فضای معنوی مساجد برای آنان برنامه‌ریزی کرد.

وی در ادامه ازفعالیت۹۱۹کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلانخبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۶۰۸کانون در مساجد روستایی به پاتوقی برای جوانان تبدیل شده است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلانبا بیان اینکه بالغ بر ۵۳هزار نفر عضو کانون‌های مساجد گیلان هستند،‌ افزود:۷۰درصد اعضای کانون‌های مساجد کمتر از۴۰سال سن دارند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد گیلان در اولین سال اجرای پایتخت فهما به زیبایی درخشیدند و بیش از ۵۰ کانون استان رتبه کانون‌های برتر را کسب کردند، اظهار کرد: از این تعداد پنج کانون جز کانون‌های قابل تقدیر و یک کانون از استان در رده ۱۸ کانون برتر قرار گرفت.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید