تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ادبیات کودک و نوجوان در گیلان شایسته پژوهش است

ادبیات کودک و نوجوان در گیلان شایسته پژوهش است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

ادبیات کودک و نوجوان در گیلان شایسته پژوهش است

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان تاکید کرد: ادبیات حوزه کودک و نوجوان در گیلان بواسطه فرهنگ و اقلیم این سرزمین شایسته پژوهش است.

به گزارش هنر گیلانحامد پورشعبان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اعلام انتشار کتاب 'ادبیات کودک در گیلان ' افزود: متاسفانه پرداختن به ادبیات کودکان و نوجوانان در استان به طور جدی دارای سابقه در پژوهش نیست.
وی اظهار کرد:برخلاف وجود شاعران و نویسندگان مطرح،که آثار ارزشمندی در این زمینه ارائه کرده اند و همین طور وجود بخش شفاهی آثار کودکان در این منطقه که به مانند هر ناحیه دیگری پربار و چشمگیر است، تاکنون پژوهشی که مشخص کننده دامنه و حجم این گونه آثار باشد، در این جا صورت نگرفته است.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان گفت:کتاب'ادبیات کودک در گیلان' به نویسندگی حمیرا خدابنده دوگاهه، به همت حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد. 
پورشعبان ادامه داد: کتاب یادشده بخش های مختلفی از آثار شفاهی، مکتوب و حتی تجسمی و نمایشی این منطقه را در بر می گیرد که کودکان و نوجوانان نسل به نسل با آن زیسته و پدران و مادران، آن را در آموزش فرزندان خود به کار گرفته اند.
وی افزود: این اثر، به عنوان اولین نمونه پژوهشی درباره ادبیات کودکان و نوجوانان این منطقه قابل توجه است و می تواند منبعی برای تحقیقات پژوهشگران بعدی در این زمینه باشد. 
شایان ذکر است حمیرا خدابنده زاده 1345 و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در رشته ادبیات کودک و فارسی عمومی است.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید