تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » کتاب 'زبان گیلکی' از روسی و انگلیسی به فارسی ترجمه شد

کتاب 'زبان گیلکی' از روسی و انگلیسی به فارسی ترجمه شد

honarguilan
honarguilan
11 اردیبهشت 1396
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

کتاب 'زبان گیلکی' از روسی و انگلیسی به فارسی ترجمه شد

 کتاب ' زبان گیلکی' که توسط یک نویسنده روس نگاشته شده بود به انگلیسی ترجمه شد و مترجمان گیلانی این کتاب را به فارسی برگرداندند.
به گزارش هنر گیلانمسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان با اعلام این خبر بیان کرد: کتاب« زبان گیلکی» به نویسندگی راستارگوییوا از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان منتشر شده است. 
حامد پورشعبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب زبان گیلکی تالیف راستار گوییوا بی گمان جامع ترین اثری است که تاکنون در زمینه زبان گیلکی به نگارش در آمده است. 
وی اظهار کرد: این اثر ارزشمند مشتمل بر یک مقدمه و پنج فصل است که عبارتند از: واج شناسی، واژگان، واژه شناسی، ساخت‏واژه و نحو؛ در پایان نسخه انگلیسی نیز دو متن ضمیمه مشتمل بر جمله های گیلکی همراه با ترجمه ی انگلیسی آنها آورده شده است. 
وی ادامه داد: از آنجا که نسخه انگلیسی این کتاب در دسترس همگان قرار ندارد و نیز بدان جهت که برای برخی علاقه‏مندان استفاده از این نسخه دشوار است، مترجمان بر آن شدند که این اثر را به فارسی ترجمه کنند. 
پورشعبان افزود:در ترجمه این کتاب تلاش بر آن بوده تا متن کتاب به زبانی درست و سلیس برگردانده شود، برای واژه ها و اصطلاحات تخصصی بهترین معادل برگزیده شود، و برای واژه ها و اصطلاحاتی که دارای ابهام بوده اند توضیحاتی در پانوشت ارائه شود.
وی گفت: این کتاب، حاصل زحمات چند تن از پژوهشگران غیر ایرانی است که ابتدا به زبان روسی نگاشته و سپس به زبان انگلیسی ترجمه شد و خانم ها مریم دانای طوس، نرجس بانو صبوری و هنگامه واعظی برگردان آن را به فارسی برعهده داشتند. 
کتاب ' زبان گیلکی' در 254 صفحه و با شمارگان یک هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است .

دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید